سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:
توجه به فرهنگ ایثارگری یک روش تربیتی مناسب است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توجه به فرهنگ ایثارگری و تبعیت از آرمان‌های والای ایثارگران یک شیوه تربیتی مناسب در عصر کنونی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران و جانبازان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر به گسترش فرهنگ اصیل ایثار و شهادت که فرهنگ ناب دین مقدس اسلام است، نیاز داریم چرا که امروز جوانان غیور و پرشور انقلاب اسلامی قادر هستند در سایه این فرهنگ به یک خودباوری و ارزشمداری برسند.
وی هرگونه غفلت از راه شهدا و ایثارگران را دهن کجی به آرمان و اهداف آنها برشمرد و تصریح کرد: امروز شایسته نیست چنین فرهنگ اصیلی به فراموشی سپرده شود یا جای آن را ظواهر مادی و ظاهری بگیرد.
به گزارش فارس، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به این‌که هدف از زندگی ایجاد بناها و کاخ‌های آن چنانی نیست که نتوانیم موقع رفتن از دنیا دل بکنیم، افزود: شهدای ما جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و به هدف مقدسی که همانا حفظ دین و سرزمین و آبروی ملت بود، می‌اندیشیدند و جز آن راه و مرامی نداشتند.
گنجی خاطرنشان کرد: جانبازان و آزادگان ما نیز همان اهداف را دنبال می‌کردند هر چند که جانبازی در این کشور و این نظام مقدس رتبه و مقامی کمتر از شهادت نیست.
وی ادامه داد: جانبازان و آزادگان ما در این دانشگاه خالص‌ترین افرادند و انتظار ما این است که در مسائل مختلف و دردهای جامعه دست ما را بگیرند و یک راه حقیقی را که همانا همسنگران آنها پیمودند به همه ما نشان دهند.
گنجی اضافه کرد: اگر امروز آنها برخی ناملایمتی‌ها را تحمل می‌کنند و یا سختی‌هایی را متحمل هستند اما در فرهنگ‌سازی و حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی سهیم هستند.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هر چند ما نمی‌توانیم مثل حضرت علی (ع) باشیم ولی باید تلاش کنیم در این مسیر گام‌های مؤثری برداریم و در رفتارها و کردارهایمان مناسب‌ترین‌ها را انتخاب کنیم.
گنجی گسترش عدالت را یکی از ضروریات جامعه مهدوی عنوان کرد و افزود: در جامعه مهدویت با تکریم شخصیت‌ها و ارزشمداری انسان‌ها آن چه بیشتر ملاک و معیار است، حرکت در مسیر عدالت و گفتن حقایق واقعی در جامعه است.
وی با بیان این‌که در عصر انتظار باید تمامی ارزش‌ها را حفظ کنیم و از آن صیانت داشته باشیم، تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به توسعه و تبیین مبانی ارزشی و اصولی اعتقاد داریم و این اصول را مقدمه‌ای برای ظهور منجی می‌دانیم.
در پایان این مراسم از عبدالله برهانی‌فر، معاون دانشجویی و فرهنگی، طاهر یحیوی مسئول امور ایثارگران دانشگاه، عباس معمارباشی، توحید فکری، نورالدین همرنگ، علیرضا پناهی و ... به عنوان همکاران جانباز و آزاده در دانشگاه محقق اردبیلی قدردانی شد و در پایان جلسه لوح سپاس و هدایایی به همراه این تعداد به 16 نفر از جانبازان شاغل در دانشگاه اهدا شد.

منبع: خبرگذاری فارس



نویسنده : علی فریدی » ساعت 5:7 صبح روز پنج شنبه 89 مرداد 7