سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حجت الاسلام اختری در گفت و گو با فارس:
بنابر مستندات موجود دیپلمات‌های ایرانی احتمالا در قید حیات هستند

خبرگزاری فارس: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به انتشار گزارش یکی از رسانه‌های اسرائیل مبنی بر در قید حیات بودن دیپلمات‌های ایرانی گفت: با توجه به دلایل موجود به صورت جدی باید وضعیت دیپلمات‌های ایرانی پیگیری شود.


حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی هنوز به‌صورت کامل مشخص نشده است و وزارت خارجه مانند گذشته پیگیر این موضوع است.

وی به جلسه دیروز خانواده‌های دیپلمات‌های ربوده شده با وزیر خارجه اشاره کرد و گفت: در این جلسه منوچهر متکی تاکید کردند که تا روشن شدن وضعیت دیپلمات‌های ربوده‌ شده ایرانی این قضیه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام اختری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله این عزیزان باید همواره به‌عنوان موضوعی روز در دستور کار پیگیری از سوی مسئولین باشد و از سوی دیگر خانواده‌های آنها نیز باید پیگیر این مسئله باشند.

وی افزود: ریاست‌جمهوری در این جلسه تأکید کردند که دیپلمات‌های ربوده شد جز عزیزان ما هستند و برای روشن‌سازی وضعیت آنها پیگیری می‌کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به امکان پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده از طریق مجامع حقوقی بشری و NGO های بین‌المللی گفت: چهار دیپلمات ربوده شده و افراد دیگری که سرنوشتشان مثل آنها بوده باید با پیگیری وضعیتشان مشخص شود.

وی با بیان اینکه فالانژ‌ها به‌صورت آشکار دیپلمات‌های ایرانی را ربوده و اسرائیلی‌ها‌ نیز موضوع را قبول دارند، تصریح کرد: یکی از رسانه‌ای اسرائیل که نام آن را به یاد ندارم حدود 12 سال پیش گزارشی منتشر کرد که از آن‌ این‌گونه برداشت می‌شود که رژیم‌صهیونیستی از سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی مطلع‌ است و احتمال حیات آنها وجود دارد.

پیش از این اخباری مبنی بر شهادت دیپلمات‌های ایرانی به نقل از دبیرکل اسبق ملل متحد (خاویرر پرز دکوئیار) منتشر شده بود و همچنین این موضوع در جریان تبادل اسرای حزب‌الله لبنان با اجساد سربازان رژیم صهیونیستی مطرح و سران این رژیم طی گزارشی رسمی به سازمان ملل متحد از شهادت دیپلمات‌های ایرانی و محل دفن آنان خبر داده بودند.

حجـت‌الاسلام اختری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس دراین باره تاکید کرد: ادعای رژیم صهیونیستی سال‌هاست که نقل محافل خارجی است و آن‌ها مدعی شده‌اند که اجساد دیپلمات‌های ایرانی در منطقه‌ای از بیروت دفن شده است.

منبع: خبرگذاری فارس



نویسنده : علی فریدی » ساعت 5:12 صبح روز پنج شنبه 89 مرداد 7